Khasiat Makan Coklat











Hello ! tengok gambar atas tuu. pergh,nampak sodap dan kreatif. hehe. Ehh ! korang PENGGEMAR coklat ke. ? Tiap2 hari makan coklat ehh. Korang nak tau tak makan coklat bnyak khasiat nya. Tapi. . . . . jangan ambil dalam kuantiti yang banyak. Elok2 banyak khasiat karang dapat penyakit pula. Nak tau apa khasiat nya. ? Mari baca cepat !

1- Coklat Boleh Menenangkan


--> Mungkin sebab coklat ni manis dan sedap dan mencair di dalam mulut. hehe. Jadi bila makan coklat jadi tenang lah kan.

2- Coklat Menjadikan Kita Cantik

--> Sebenarnya dalam coklat ada terkandung antioksida yang mencegah penuaan awal. Sape2 nak cantik tuu boleh la makan coklat. Lepas ni kita pakai mask dari coklat yer. Ataupun coklat yang cair tuu masuk kan dalam tab mandi banyak2 boleh mandi coklat. Mesti best kan. *teruknye imaginasi aku. hehehe

3- Coklat Menimbulkan Rasa Cinta


--> Coklat ada mengandungi phenylethylamine yang berfungsi membantu penyerapan dalam otak dan menghasilkan dopamine yang akan menyebabkan perasaan gembira,meningkatkan rasa tertarik dan dapat menimbulkan perasaan jatuh cinta. So,yang sedang bercinta tuu boleh la kasi awek coklat. *Lukman,nak coklat juga :)


4- Coklat Meningkatkan Ghairah Untuk Seks

--> Okay,yang ni mesti yang gatal tuu suka kan. Haha. Tidak ku tahu kenapa TAPI MUNGKIN disebabkan oleh teksturnya yang lembut dan mudah larut secara perlahan saat dikulum dalam mulut.

5- Dapat membantu meningkatkan memori dan hafalan

--> Yes,yang ni sape2 yang sekolah lagi tuu elok la makan coklat. Masa menghafal kan stress. Coklat ni pula kan menenangkan. Jadi memang sesuai la untuk pelajar sekolah.

Okay,itu jer untuk hari nie. Selamat makan coklat. hehehe.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...