Dosa Seorang Wanita Melibatkan Orang Lain

Ramai yang tahu kalau wanita tidak menutup aurat dan melakukan maksiat pasti melibatkan orang lain juga. Bila orang beri nasihat dia taknak dengar. Dah tuu bagi dosa kat orang lain pulak. Bila tanya kenapa tak tutup aurat. Mereka jawab :

Dosa aku,biar la aku tanggung. Kubur lain2. Jangan menyibuk !

Macam tuu la selalu wanita nie jawab. Tapi mereka tidak tahu mereka telah 'menghadiahkan' orang lain dosa juga. Wanita nie telah melibatkan suaminya,ayahnya,abang,saudara lelaki. Secara tidak langsung mereka juga akan menanggung dosa seorang wanita itu. Bukan keluarga terdekat sahaja yang turut mendapat dosa dari perbuatan wanita ini. Tapi ramai lagi yang turut menanggung dosa seperti :

1. SAHABAT
- Sahabat merupakan orang yang senang mempengaruhi rakan dia. Jadi sahabat patut menegur rakan yang melakukan dosa secara sopan supaya tidak menyinggung perasaan rakan. Namun,rakan yang menegur atau tidak tetap mendapat dosa jika rakan mereka melakukan dosa.

2. ORANG AWAM
- Orang awam nie merujuk ramai orang terutamanya rakan2 di laman sosial , juru gambar ,masyarakat di tempat awam dan sebagai nya.Orang awam yang melihat wanita yang tidak menutup aurat turut mendapat dosa. Wanita yang tidak menutup aurat yang bekerja sebagai model juga menybabkan orang sekeliling mendapat dosa.Juru gambar yang mengambil gambar mereka , penjual majalah , pembeli menanggung dosa mereka.


Oleh itu,sama-sama kita saling ingat mengingati supaya virus dosa ini tidak tersebar secara meluas dalam kalangan kita yer. hehe. Tak pasal2 orang lain pun turut terbabit kan. Tak kesian ke dekat ayah,suami korang nanti. Okay,sama-sama lah kita menutup aurat yer. Sekian  :)


3 comments:

Zafirah Aidahh :) said...

Mohon di copy yaa ;) Untuk disebarkan . saya akan kredit awak .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...