Tahun Melawat Perak 2012


Hey,dengan bangga nya saya mengaku saya anak jati Perak. hehuw~ haha. Okay,kepada yang memang dah tahu atau yang belum tahu tahun ini merupakan tahun melawat Negeri Perak. Ada keluar kat tv3 yer.

Anda pernah datang Perak. ? Best kan kat Perak. Takde lah sesak macam dekat KL tuu. hahaha. Sory orang KL. peace ^.^v . Haa,dalam program nie terdapat 10 tempat menarik yang disiarkan. Apa tempat nye. ? Jom tengok.


1. Taman Negeri Royal Belum
2. Hutan Paya Bakau Matang
3. Gua Tempurung
4. Taman Herba Negeri Perak
5. Sungai Klah Hot Springs
6. Pulau Orang Utan, Bukit Merah Laketown Resort
7. Zoo Taiping & Night Safari
8. Ipoh - The Limestone Wonder
9. Lumut & Pulau Pangkor
10. Kuala Kangsar Bandar Diraja


Korang pernah pergi tak tempat nie semua. ? hehe. Walaupun saya nie orang Perak tapi ada juga tempat yang tak pernah pegi. Contoh nya no 1 , 2 dan 8. haha. Paling kerap pergi ialah Gua Tempurung kat Gopeng. Sebab saya nie duduk Gopeng. So, memang selalu lah lepak situ. Tapi lepak petang bukan ada ape pun petang2. hehe.

Tapi antara 10 tempat nie yang paling best ialah Lumut & Pulau Pangkor. Best je lepak laut. Rasa nyaman dan tenang. Nak bercuti kat Perak boleh la lepak sana. Kalau korang nie suka flora dan fauna boleh pergi Zoo Taiping yer.

Eh,cuti2 meh la datang Perak. Syok apa datang Perak. Macam2 ada tau. hehe. Makanan pun sodap2 haa. Huhu. Promote Perak pula dah haa. Tahun nie tahun melawat Perak so korang kena datang Perak.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...